Servicii Contabile

Noi avem grijă de evidența contabilă, voi de transformarea afacerii într-una de succes!

Fie că este o afacere abia la început de dezvoltare sau una cu experiență pe piață, orice entitate economică are nevoie de cel puțin o persoană responsabilă de evidența contabilă, înregistrarea operațiunilor economice și interpretarea rezultatelor economico-comerciale, dar și întocmirea documentației necesare.

Contabilitatea a ocupat întotdeauna un loc de frunte în cadrul tuturor societăților comerciale, incluzând activități extrem de importante îndeplinite pentru buna funcționare a întregii companii.

Prioritizarea strategică a activităților unui contabil iscusit este cheia succesului unei afaceri. Deciziile strategice sunt cele care ne ajută întotdeauna să preselectăm prioritățile, să îmbunătățim permanent procesele de lucru în interiorul companiei și să ne concentrăm pe activitățile cu adevărat importante.

ExpertCont este compania ce oferă servicii contabile și evidență contabilă, precum și servicii de consultanță la cel mai înalt nivel. Cu ajutorul experienței acumulate, perfecționării continue, profesionalismului și corectitudinii, suntem aproape de entitățile economice din diverse domenii de activitate.

Cel mai prețios avantaj al echipei ExpertCont este stabilitatea, experiența vastă și poziționarea pe piața Republicii Moldova de aproximativ 10 ani în diferite domenii de activitate: contabilitate, financiare, juridice sau chiar IT.

Consultanța contabilă oferă șansa de a primi răspunsuri la întrebări complexe, din partea unor specialiști de înaltă calificare, la un preț avantajos pentru ambele părți, tarif ce nu include plata impozitelor pentru angajați, salarizare, sistem de bonusare și multe alte cheltuieli adiacente.

Asistența si consultanța
contabilă include

Înregistrarea documentelor primare în conformitate cu normele legale în vigoare și cu principiile contabilității
Înregistrarea documentelor primare în conformitate cu normele legale în vigoare și cu principiile contabilității
Evidența analitică și sintetică – clienți, furnizori
Evidența analitică și sintetică – clienți, furnizori
Evidența mijloacelor fixe, calculul uzurii
Evidența mijloacelor fixe, calculul uzurii
Elaborarea balanței de verificare lunară
Elaborarea balanței de verificare lunară
Contabilitatea de gestiune și calculația costurilor
Contabilitatea de gestiune și calculația costurilor
Întocmirea și depunerea declarațiilor privind taxele și impozitele cerute de legislația în vigoare
Întocmirea și depunerea declarațiilor privind taxele și impozitele cerute de legislația în vigoare
Elaborarea registrului specifice firmei dvs (de casă, registrului de bancă și a depozitelor bancare)
Elaborarea registrului specifice firmei dvs (de casă, registrului de bancă și a depozitelor bancare)
Întocmirea altor situații sau rapoarte cerute de legislația în vigoare
Întocmirea altor situații sau rapoarte cerute de legislația în vigoare
Întocmirea verificarea și certificarea bilanțului contabil
Întocmirea verificarea și certificarea bilanțului contabil
Evidența creditelor
Evidența creditelor

Contabilitatea, în cea mai simplă definiție a ei, este un sistem complex de identificare, colectare, prelucrare, grupare și înregistrare a elementelor contabile, printre acestea enumerându-se: capitalul propriu, împrumuturi, cheltuieli, venituri, rezultatele financiare ale entităților economice.

În cele mai multe cazuri, contabilitatea se organizează în mai multe etape bine definite din start.

  1. Prima etapă ar fi identificarea, măsurarea și documentarea operațiunilor economice întreprinse de companii.
  2. A doua etapă ar fi gruparea informației din actele primare.
  3. A treia etapă ar fi întocmirea registrelor contabile și elaborarea rapoartelor financiare.
  4. Iar ultima etapă, utilizarea informației colectate în scopul analizei eficienței activității economice întreprinse. Ultima, dar nu cea din urmă etapă, este răsplata pentru munca depusă, pentru crearea unei structuri eficiente de transformare a unei entități în una de succes.

Organizarea și evidența contabilității în entitățile economice se realizează în conformitate cu actele legislative și normative în vigoare, prin care se asigură o reglementare a acestei unități. Iar atât persoanele juridice, cât și cele fizice care activează pe teritoriul Republicii Moldova sunt obligate să mențină contabilitatea în conformitate cu Legea contabilității, Standardele de contabilitate, Planul de conturi contabile și alte acte normative și instrucțiuni în domeniul contabil.

Echipa ExpertCont este orientată spre client și depășirea așteptărilor acestuia, oferind servicii de calitate pentru o contravaloare justă. Suntem aici pentru a vă ajuta să optimizați sistemul contabil din cadrul întreprinderii, dar mai ales pentru a minimiza riscurile și a restabili anumite procese.

Organizarea evidenței contabile din cadrul unei entități economice presupune implicare continuă și un sistem complex de acțiuni care se stabilește în cadrul consultației cu specialiștii noștri. Elaborarea unei politici de evidență, alegerea formei de evidență contabilă, constituirea structurii serviciului contabil, întocmirea graficului de raportare și instruirea personalului sunt câteva dintre activitățile primare, care vor fi stabilite împreună cu întreprinzătorul și specialiștii noștri.

ExpertCont asigură:

  • Efectuarea analizei activității întreprinderii;
  • Elaborarea unei structuri eficiente de evidență contabilă;
  • Organizarea unui proces optim de rulare a rapoartelor;
  • Întocmirea unei scheme clare de înregistrări;
  • Întocmirea listei complete de acte primare, registre de evidență, rapoarte necesare;
  • Oferirea unor recomandări privind tehnologia de procesare a informațiilor și de arhivare a acestora;
  • Asistență continuă și informarea clientului cu privire la modificările din legislația contabilă și fiscală;
  • Restabilirea evidenței contabile.

Unele dintre cele mai importante avantaje ale angajării unei companii de consultanță sunt:

  • Experiența vastă în diverse cazuri și domenii de activitate, precum și în soluționarea litigiilor. Cunoașterea și înțelegerea legislației contabile și instruirea permanentă în conformitate cu modificările periodice ale actelor normative.
  • Costurile reduse ale serviciilor de consultanță în contabilitate. Costurile sunt mai mici decât cele ale efectuării evidenței contabile în interiorul întreprinderii, unde sunt suportate cheltuieli pentru salarizare, bonusare, impozite, prime de asigurare obligatorie de asistență medicală, asigurare socială de stat obligatorie, spațiu rezervat pentru birou și echipamente performante, renovarea sistemelor informaționale etc. În schimb, încheierea unui contract cu o companie de consultanță implică un tarif unic, care include mai multe beneficii, cum ar fi câteva ore de instruire în alte domenii legate de contabilitate, câțiva experți contabili și scutirea de alte cheltuieli adiacente și de timp consumat, care poate fi focalizat pe obiectivele de bază ale companiei, cum ar fi dezvoltarea.
  • Realizarea rapoartelor în timp util și transmiterea acestora către fondurile de asigurări sociale, departamentul de statistică etc.
  • Monitorizarea și informarea despre debitori, împrumuturi, venituri, cheltuieli și altele.
  • Arhivarea și păstrarea datelor în format electronic și predarea actelor necesare la închiderea perioadei de raportare. Se asigură confidențialitatea totală a documentelor primare.
  • Minimizarea riscurilor generate de ținerea evidenței contabile prin apelarea unui expert.

Nerespectarea evidenței contabile implică riscul de aplicare a unor penalități și amenzi usturătoare. Absența registrului de evidență contabilă și a documentelor primare împiedică controlul normal al integrității bunurilor materiale și a mijloacelor bănești. Restabilirea evidenței contabile implică un efort extraordinar al angajaților, timp care poate fi utilizat pentru dezvoltarea armonioasă a entității economice.